Tuesday, June 17, 2008

توپ بلوچیز


هم خوشگله هم خوشمزه!!

آنچه لازم دارید!

200 گرم پنیر خامه ای

150 گرم بلو چیز

4-5 قاشق غذا خوری شیر

گردو

جعفری، پیازچه

پابریکا

بیسکویت (من ساقه طلایی رو ترجیح می دم)

و....!!

بلوچیز رو رنده کنید و با پنیر خامه ای و شیر مخلوط کنید. نباید موادتون خیلی شل باشه که بعد بتونید راحت به شکل توپ در بیاریدش. بسته به سلیقه خودتون می تونید نسبت پنیر خامه ای و بلوچیز رو در مخلوط تغییر بدید، مثلا بلوچیز رو بیشتر بریزید. بهتره قبل از مصرف، یک ساعت مواد رو در یخچال بگذارید.
گلوله های کوچک از مواد رو بردارید و به شکل توپ در بیارید. گردو، بیسکویت، جعفری و پیازچه رو کاملا ریز کنید. تعدادی از توپهای پنیر رو در بیسکویت بغلتونید، بعضی ها رو در کردو و بهمین ترتیب بقیه توپها رو در بقیه مواد بغلتونید. می تونید داخل پنیر ها هم از مواد خرد شده استفاده کنید و بعد به شکل توب درشون بیارید.
غیر از موادی که من گفتم از هر سبزی یا مواد دیگه ای که دویت دارید هم می تونید استفاده کنید. مثلا کنجد، نان تست پودر شده مخلوط با نمک و فلفل و ادویه، ریحون و ...

توپهای پنیر رو با بیسکویت و نان سرو کنید.

2 comments:

samara said...

salam, merci az bloget va movafagh bashi . miduni chi mano mikoshe, in ghesmate panire supermarketaye kharej. tehran blue cheese az koja bekharam?

Mona Tavassolian said...

salam, merci :)
akh are in khorakiaie khareji ke hamashoon kolli mohayyejan!!
blue cheese ro Kaaleh tu iran tolid mikoneh...shahrvand ha hamishe daran, supermarket haie manateghe bala ham aksaran daran..age peida nakardi behem begoo khunatun kojast superesho peida mikonam barat :)